2010. május 23., vasárnap

Méteres

Mindig is szándékomban állt Méterest sütni, mert nagyon finom házisütiként emlékszem vissza rá még gyerekkoromból. A szomszéd néni sütött néha, és akkor mindig hozott át belőle nekünk.
Csak valahogy macerásnak tűnt. Meg nem is volt őzgerincem. Aztán vettem, de eltűnt. Aztán egy vendégeskedés alkalmával finomat szerettem volna sütni, de nem akartam elmenni vásárolni. És a Métereshez megvolt itthon minden, ami kellett.
Terrinformában sütöttem, két adagban, mert csak egy formám volt (azóta vettem még egyet) egy órán belül megvolt. A krémet vacsora alatt sikerült összehozni (kb. 10 perc alatt), és gyerekfektetés után összeállítottam. Szóval nem volt túl macerás, bár azt azért nem állítom, hogy a brownies nem egyszerűbb.
Ennyi maradt belőle fényképezéshez:


A recept a Kiskegyed Konyha Extrából származik, nekem nagyon beváltak a hagyományos sütireceptjei.

Hozzávalók
A tésztához:
4 tojás
25 dkg porcukor
25 dkg liszt
1,5 dl olaj
1,5 dl langyos víz
2 ek kakaópor
1 tasak sütőpor
vaj és liszt a sütőformákhoz

Kivajazzuk a sütőformát és megszórjuk liszttel.
A tojások sárgáját habosra keverjük a porcukorral, majd beleöntjük az olajat és a vizet, és alaposan összekeverjük (kézi mixer, legmagasabb fokozat, 2 perc).
A lisztet a sütőporral összekeverjük, és hozzáadjuk a tojásos masszához.
A tészta felét áttesszük egy másik edénybe és hozzákeverünk 2 ek kakaóport.
Utána felverjük a tojások habját és fele-fele arányban belekeverjük a tésztákba. Én három részletben szoktam a tésztához keverni, mert az én tapasztalatom szerint így kevésbé esik össze a tojáshab.
Beleöntjük a sütőformákba és 165 fokos előmelegített sütőben (légkeveréses) kb. 30 percig sütjük.
Amikor kész, deszkára borítjuk és kihűtjük.


A krémhez:
6 dl tej
1 csomag vaníliás pudingpor (főznivaló)
1 csomag puncs pudingpor
30 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 ek kakaópor
2-4 ek rum

A vajat jó előre kivesszük a hűtőből, hogy szobahőmérsékletűre puhuljon.
A puha vajat a porcukorral habosra keverjük, és utána belekverünk 1 ek rumot.
3-3 dl tejben megfőzzük a pudingporokat, cukor nélkül.
Amikor kihűltek a pudingok, a cukros vajat elfelezzük és fél-fél adagot belekeverünk mindkettőbe. A puncsoshoz adhatunk még 1 ek rumot és egy kávéskanálnyi piros ételszinezéket.

Összeállítás:
Mind a két tésztából felváltva kb. 1,5-1,5 cm-es szeleteket vágunk és a barnát puncsos krémmel, a sárgát vaníliás krémmel kentjük meg, majd egy tálcán egymás mellé "ragasztjuk" őket.
Nem kell vastagon kenni - ez kb. 3-4 mm vastagon kent krémet jelent.
A végén mindkét krémből kimaradt egy kevés, két ek kakaóport hozzáadva összekeverjük őket, és ízlés szerint még egy kis rumot keverhetünk hozzá.
A méteres rudak tetejét és oldalát ezzel megkenjük.

Egy éjszakát (de legalább 3-4 órát) hűtőbe kell tenni, és másnap szeletelni. Ferdén kell vágni, kb. 30 fokos szögben, akkor lesz csíkos. Nyugodtan fel lehet az egészet szeletelni, nem szárad ki.
Nagy sikere volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése