2010. május 24., hétfő

"Jobb, mint a brownies" keksz


Nem vagyok keksz-rajongó, nem is nagyon értem, miért olyan népszerűek a cookie-k az angolszász világban. Ha töltelék nélküli édességet akarok sütni, az akkor inkább brownie vagy muffin.
De most találtam egy receptet, és ha nem lett volna ilyen neve, valószínűleg fel sem tűnik. De ilyen neve volt! "Better than brownies cookie".
Nagyon könnyű volt elkészíteni, legfőbb alkotórésze a csoki, és isteni omlós, finom falat.

Hozzávalók:

* 233 g étcsoki
* 28 g vaj
* 2 egész tojás
* 134 g cukor
* 35 g liszt
* 1/2 teáskanál vanília aroma
* 1/4 teáskanál sütőpor
* 175 g étcsoki chips (én 1 tábla étcsokit vagdostam apró darabkákra + 1 nagyobb húsvéti nyúl fülét)

A lisztet és a sütőport összekeverjük. Az étcsokit a vajjal felolvasztjuk. Amíg hűl, az egész tojásokat a cukorral és a vaníliaaromával kézimixerrel habosra keverjük (turbó fokozat, 1 perc).
Belekeverjük a csokit, utána a lisztet, és legutoljára - ezt már kanállal - a darabolt étcsokit.

Sütőpapírra egy evőkanállal kis halmokat rakunk (1 darabhoz kb. 2/3 evőkanálnyi mennyiséget) és 180 fokos sütőben kb. 12 percig sütjük. 25 darab lesz belőle.

Hogy jobb-e mint a brownie? Hát ez elsősorban a brownie recepttől függ. De tény, hogy vetekszik az én kedvenc browniem-mal. Ami nem kis teljesítmény! Az biztos, hogy nagyon finom lett, és nagy sikere volt.
Az eredeti receptet egy portugál lány elég bizarr nevű blogján blogján találtam: "technicolorkitcheninenglish" (kb. színes, szélesvásznú konyha, angolul).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése