2011. június 7., kedd

Spenótos lasagne

Sokáig kerestem egy jó spenótos lasagne receptet a neten, de igazán egyik sem tetszett. Aztán négy-öt recept alapján elkészítettem én is a magamét, és igazán jól sikerült. Kiállta az ínyenc- és válogatós próbát is, vagyis ebédre mindenki evett belőle, és még ízlett is.

Hozzávalók:
A spenótos masszához
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
25 dkg foagyasztott spenót (vagy leforrázott és kicsavart)
1 dl tejszín
1 dl joghurt
1 dl tej
1 tk étkezési keményítő
só, bors

A besamlehez

4 dkg vaj
4 dkg liszt
7 dl tej
só, szercsendió

Az összeállításhoz:

20 dkg juhtúró
15-20 dkg trappista (típusú) sajt
25 dkg lasagne-lap


A hagymát kockára aprítjuk és kis olajon üvegesre pirítjuk. Beleszórjuk az apróra vágott fokhagymát, és a kicsavart spenótot. Kicsit elkeverjük, utána belekeverjük a tejszínt, a tejfölt és a tejet, beleszórjuk a borsot és a sót, és kicsit összefőzzük.
jól meg lahat sózni-borsozni, mert a besamel és a tészta együtt felveszi a sok fűszert.
Ha túl folyékony, egy pici tejben elkeverünk egy teáskanálnyi keményítőt. és azzal besűrítjük.

Közben feltesszük a vizet forrni a tésztának. Ugyan a lasagne lapok dobozán az áll, hogy nem szükséges előfőzni, szerintem nem ártott a lapoknak egy kis előfőzés. Már csak azért sem, mert így kicsit megdagadtak, és jobban látszott a tepsiben, hogy mekkora helyet vesz el 1-1 lap.
Sós vízben 2-3 percig főztem, és miután kiszedtem őket, hideg vízzel leöblítettem, hogy ne ragadjanak össze (összeragadtak, de nem volt vészes.)

Elkészítjük a besamelt: 4 dkg vajon 4 dkg finomlisztet kissé megpirítunk, felengedjük kb. 7 dl hideg tejjel, picit sózzuk, teszünk bele egy kis őrölt szerecsendiót, besűrítjük, és már kész is.

Bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra, és elkészítjük a lasagnát:
Egy tepsi aljába teszünk pár evőkanál besamelt, és letesszük az első lasagne lapokat.
Nekem a 20*30 cm-es jénaiba 2 db lasagne lap fért el, egy kicsit szétszabdalva.
A lapra ezután spenótos szószt kanalazunk, elkenjük, majd vékonyan megszórjuk juhtúróval, utána teszünk ré néhány kanál besamelt.
Aztán ezt ismételjük, amíg van lasagne lap. Az én lasagnám 5 rétegű lett + 2 lap a tetején.
A legutolsó lapot csak besamellel kenjük meg, és megszórjuk jó sok sajttal.
Aztán betesszük a sütőbe, és kb. 20 perc múlva kész lesz. (Amikor aranybarna lesz a tetején a sajt).

Hát ennyi, nagyon finom és gyorsan elfogy. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése